Vacatures
menu

Strategie & Beleid

Wanneer je werkt aan een flexibel en inclusief vervoerssysteem komen een heleboel vragen voorbij.

Heel concreet: Voor wie is het vervoer? Waar ligt de grens tussen zelfredzaamheid en bijzonder vervoer? Hoe pakken we de integratie met het ov aan?

Of algemener: Welke mogelijkheden zijn er? Wat zijn de effecten daarvan? Wie moeten er samenwerken om tot successen te komen?

Met praktijkvoorbeelden uit binnen- én buitenland maken wij mogelijkheden en consequenties inzichtelijk. Zo nodig maken we een doorrekening van verschillende scenario’s, om uitgaven en besparingen in beeld te brengen.

Of het nu gaat om ov, kleinschalig openbaar vervoer, leerlingenvervoer, Wmo-vervoer, zorgvervoer, jeugdhulpvervoer of een bundeling daarvan. Vanuit onze expertise en ervaring geven we advies en bieden ondersteuning. Op het snijvlak van ov en doelgroepenvervoer werken we daarvoor vaak samen met onze zusterorganisatie Mobycon.

Zo geven we beleidsmakers en bestuurders de informatie die nodig is om weloverwogen keuzes te maken.

Lees meer

5 ontwikkelingen in doelgroepenvervoer

Blog - 2024

Daan Stevens over zijn rol als teamleider bij team advies

Blog - Forseti's Five

5 Voordelen van Kostenbewust Indiceren in het Doelgroepenvervoer

Blog - Actueel

Openbaar vervoer onder de loep: Waarin verschillen Denemarken en Nederland?

Blog - Dít is publieke mobiliteit

HaltetaxiRRReis volgens Rika, gebruiker van het eerste uur

Blog - Denkvoer

Bestuursakkoord Toegankelijk OV een belangrijke stap vooruit

Blog - Actueel

Aanpassing maximale ritduur: een maatregel in de marge

Blog - De week van

De week van Wytze

Blog - Dít is publieke mobiliteit

Inzet Plusbus leidt tot forse besparing dagbestedingsvervoer

Blog - Denkvoer

Gratis of goedkoop ov ook in Nederland een goed idee?

Blog - Forseti's Five

5 ontwikkelingen in doelgroepenvervoer

Blog - 2022

De radertjes in doelgroepenvervoer | Beleid en Inkoop & Aanbesteding

Blog - 2022

De radertjes in doelgroepenvervoer – uitvoering en beleid

Blog - Forseti's Five

Kosten besparen in het sociaal domein doe je zo

Blog - 2022

‘Uiteindelijk wil je dat iedereen op een goede manier mobiel kan zijn’

Blog - Actueel

Een mooie RRReis: de implementatie van haltetaxi

Blog - 2022

Hoe vraagafhankelijk vervoer goed te organiseren in samenhang met ov

Blog - Dít is publieke mobiliteit

Barneveld vervoert flexibel en inclusief met AutoMaatje

Blog - Hoe zit het eigenlijk?

Zelfredzaamheid stimuleren met de Voor Elkaar Pas

Blog - Actueel

Terugblik met Jacky Lodewijks: Forseti blijft proberen

Blog - 2022

Meetbare inclusiviteit in het ov: een quickscan

Blog - Actueel

Wat moet ik met de nieuwe VNG modelverordening? Deel 2

Blog - 2022

Veilig op weg naar het speciaal onderwijs – deel 2

Blog - 2022

Veilig op weg naar het speciaal onderwijs – deel 1

Blog - Actueel

Over aansturingsmodellen: Regie bij de reiziger

Project - 2021

Vlaanderen gaat voor mobiliteitscentrale met ambities

Blog - 2021

Blijven werken aan kwaliteit: data benutten in beleidsontwikkeling

Blog - Actueel

Over aansturingsmodellen: Model met aparte ritaanname

Blog - 600 woorden over

… de voor- en nadelen van vrijwilligersvervoer

Blog - 2021

Oud geleerd en jong gedaan – 6 lessen van Gerard van Kesteren voor de volgende generatie

Blog - 600 woorden over

Vrijwilligersvervoer als oplossing voor mobiliteitsarmoede

Blog - Actueel

Nieuw: raamovereenkomst met Provincie Noord-Brabant

Blog - Actueel

Wat kunnen we leren van Denemarken op het gebied van flexvervoer?

Blog - Actueel

Wat moet ik met de nieuwe VNG modelverordening?

Blog - 2021

Over aansturingsmodellen: Het all-in contract

Blog - 2021

Als een uur schuiven niet lukt, dan een half uur of kwartier?

Blog - Denkvoer

Inclusiviteit en rechtvaardigheid in het mobiliteitsdomein. Dat willen we toch allemaal?

Blog - Denkvoer

Ov heeft wendbaarheid nodig

Blog - Denkvoer

Welk aansturingsmodel past het best bij jouw visie en ambitie?

Blog - Forseti's Five

Forseti’s Five: Dit zijn onze drijfveren

Blog - Actueel

Dit is hét moment om ov en doelgroepenvervoer te integreren

Blog - Forseti's Five

Forseti’s Five: 5 redenen voor integratie tussen doelgroepenvervoer en ov

Blog - 2021

Over aansturingsmodellen: het regiemodel

Blog - De week van

De week van Daan

Blog - Forseti's Five

Met samenwerking krijg je grip op kosten in het doelgroepenvervoer

Project - 2020

Slimme mobiliteit uit één pot geld

Project - 2020

Aanbesteding vraagafhankelijk ov Provincie Gelderland

Blog - 600 woorden over

1 verordening voor al het doelgroepenvervoer

Blog - Actueel

Versnelt Corona de introductie van flexvervoer?

Blog - 2020

Forseti werkt mee aan gedeelde mobiliteit voor alle Brabanders

Blog - Even kennismaken met

‘Ik zoek het onbekende op en werk aan innovatieve oplossingen’

Blog - 2020

Nut en noodzaak van het reizigersprofiel

Blog - 600 woorden over

regiecentrales vereisen visie en inzet

Blog - 2020

Doelgroepenvervoer mist innovatie – de overheid aan zet

Blog - 2019

Doelgroepenvervoer mist innovatie – de oorzaken

Blog - 600 woorden over

600 woorden over … de eigen inzet van ouders in het leerlingenvervoer

Blog - Forseti's Five

Forseti’s five: trends in leerlingenvervoer

Blog - 2019

Niet in de stress schieten!

Blog - 2019

Een actieplan dat werkt!

Project - 2018

Beleidsplan kanteling voor de gemeenten Amersfoort, Leusden, Soest, Woudenberg, Baarn en Bunschoten

Project - 2017

‘Een multifunctionele rol van kennis inbrengen en kritisch adviseren’

Project - 2017

‘We zijn samen opgetrokken: met als resultaat een breed gedragen oplossing.’

scroll