Nieuw: raamovereenkomst met Provincie Noord-Brabant

Redactie Forseti

Nieuw: raamovereenkomst met Provincie Noord-Brabant

VOOR INCLUSIE EN

ZELFREDZAAMHEID

Redactie Forseti

De komende jaren zul je onze collega’s nog vaker in onze provincie vinden. Onlangs leidde een intensief aanbestedingstraject tot een mooie positie in het raamovereenkomst mobiliteit met de Provincie Noord-Brabant.

En dat doen we niet alleen. We hebben de positie verworven als consortium Forseti, Mobycon en P2. In deze samenstelling dragen wij bij aan een duurzame, leefbare en gezonde provincie. Wij kijken er erg naar uit om samen om met de provincie aan de slag te gaan.

Thuis in Brabant

Als consortium brengen we brede ervaring op het gebied van mobiliteit. Inhoudelijke specialisten samen met procesmanagers en regisseurs van samenwerking. Daadwerkelijk impact maken is ons doel. Onze gezamenlijk speerpunten zijn: het binden van partijen op innovatieve oplossingen en opgaven in de keten ov-deelmobiliteit-Wmo-MaaS. Daarnaast hebben de individuele partijen hun eigen expertises.

Harald Faber, directeur van Forseti: “Mobycon en Forseti kennen elkaar als geen ander als onderdeel van de Concordis Groep. Ook P2 en voornamelijk Anne Garretsen kennen we al jaren. We werken aan dezelfde thema’s en vullen elkaar perfect aan als het gaat om proces en inhoud.

We werken ook al jaren voor de provincie op verschillende projecten. De drang om onszelf in te zetten voor onze eigen provincie is extra groot. Wij voelen ons thuis in Brabant.”

Geen rapportje opleveren en zwaaien

Wij zijn meer dan adviseurs, we zijn innovatieve bureaus die graag werken aan uitdagende mobiliteitsopgaven. Samen met de stakeholders binnen de provincie gaan we graag aan de slag met opgaven die bijdragen aan de duurzame bereikbaarheid van Brabant.

Anne Garretsen, project- en procesmanager bij P2: “Wij zijn niet het type bureau dat een rapport oplevert en afscheid neemt. Wij willen realiseren, we gaan voor resultaat.

Ons hart klopt sneller voor projecten die bijdragen aan de slimme, schone en sociale mobiliteit van de toekomst.”

Thema’s waar wij in uitblinken

Martijn van de Leur, commercieel directeur van Mobycon: “Als combinatie excelleren we op een aantal thema’s binnen het verworven perceel. En dan lopen we ook nog eens dagelijks rond in de omgeving die wij mogen verbeteren. Mijn handen jeuken om aan de slag te gaan.”

Meer informatie hierover? Wij staan je graag te woord.

Wil je meer weten?

Wij informeren je graag.  

Bekijk ook

Hoe Denemarken de regie neemt over publieke mobiliteit

Van 17 tot en met 19 september 2025 reisde een Nederlandse delegatie van Mobycon en Forseti samen met vertegenwoordigers van ministerie, ov-autoriteiten, gemeenten en uitvoeringsorganisaties naar Aalborg, Denemarken. Het doel: inspiratie opdoen en ontdekken hoe de Denen ‘offentlig mobilitet’ (publieke mobiliteit) organiseren.

Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer: van noodoplossing naar vast onderdeel

Het tekort aan chauffeurs in het leerlingenvervoer is al jaren een groeiend probleem. Het raakt niet alleen vervoerders, maar vooral de leerlingen en hun ouders. Kinderen zitten te lang in een taxi of komen te laat op school – situaties die niemand wenselijk vindt.

Outsourcen van leerlingenvervoer: een praktijkvoorbeeld uit Haarlem

Voor veel gemeenten is leerlingenvervoer intensief: veel aanvragen, strikte wet- en regelgeving en hoge verwachtingen van inwoners. Haarlem kiest al ruim zeven jaar voor outsourcing van de uitvoering.

Te laat starten met aanbesteden? Dit zijn de 5 grootste risico’s

Aanbesteden is geen klus die je ‘er even bij doet’. Toch zien we in de praktijk dat veel gemeenten pas laat in actie komen. Vaak omdat de huidige contractpartij stopt, of omdat het contract simpelweg afloopt. Logisch, maar ook risicovol. Want hoe later je begint, hoe groter de kans op fouten, haastwerk en ongewenste gevolgen. 

Hoe Denemarken de regie neemt over publieke mobiliteit

Van 17 tot en met 19 september 2025 reisde een Nederlandse delegatie van Mobycon en Forseti samen met vertegenwoordigers van ministerie, ov-autoriteiten, gemeenten en uitvoeringsorganisaties naar Aalborg, Denemarken. Het doel: inspiratie opdoen en ontdekken hoe de Denen ‘offentlig mobilitet’ (publieke mobiliteit) organiseren.

Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer: van noodoplossing naar vast onderdeel

Het tekort aan chauffeurs in het leerlingenvervoer is al jaren een groeiend probleem. Het raakt niet alleen vervoerders, maar vooral de leerlingen en hun ouders. Kinderen zitten te lang in een taxi of komen te laat op school – situaties die niemand wenselijk vindt.