De week van Camilo

Meer over Camilo’s werkweek en stuurmanskunsten lees je hier

Is er vrijdag nog iets binnengekomen nadat ik mijn laptop heb dichtgeklapt? Tijdens de eerste uurtjes van de maandagochtend inventariseer ik de rest van de week, ik check mijn agenda, bereid overleggen voor en volg offertes op. Binnen Forseti ben ik breed inzetbaar. Ik werk vooral op het begeleiden van aanbestedingen (samen met collega Joanita) […]

Hoe zit het met de toename van individueel leerlingenvervoer?

individueel leerlingenvervoer Forseti

Een kind dat niet naar een stageplek of dagbesteding kan omdat er geen vervoer is. Het zou niet moeten kunnen, maar toch komt het helaas wel eens voor. Simpelweg omdat er niemand is om de taxi te besturen. Complexe casussen en maatwerk in onderwijs Daar zijn twee oorzaken voor te noemen. Enerzijds zijn er meer […]

Begrip voor chauffeurstekorten is niet oneindig – 3 actiepunten

Chauffeurstekorten in het doelgroepenvervoer

Al voordat corona losbarstte hadden we te maken met een krapte in chauffeurs. Inmiddels zijn dat substantiële tekorten geworden. Door de coronacrisis kwam het taxivervoer stil te liggen. Veel chauffeurs gingen toen op zoek naar ander werk. Bijvoorbeeld bij koeriersbedrijven waar ze meer uren kunnen maken en minder in aanraking komen met veel mensen. Die […]

Over aansturingsmodellen: Model met aparte ritaanname

Model met aparte ritaanname

Binnen het doelgroepenvervoer zijn er verschillende manieren waarop je taken en rollen kunt verdelen. Eerder schreven we een artikel over de vier verschillende aansturingsmodellen. In dit artikel gaan we dieper in op de zogenaamde model met een aparte ritaanname oftewel het call-center model zoals we dit ook wel vaker noemen.

Over aansturingsmodellen: Het all-in contract

All in contract doelgroepenvervoer

Met het all-in contract leg je alle taken bij 1 partij. De verantwoordelijkheid voor het correct uitvoeren van de opdracht ligt volledig bij de hoofdaannemer, die in de praktijk vaak wel samenwerkt met onderaannemers. Verantwoordelijkheid ligt bij de hoofdaannemer Het all-in contract is simpel. Je maakt afspraken met één partij, die vervolgens verantwoordelijk is voor […]

Forseti’s Five: Dit zijn onze drijfveren

Rsz annie spratt kzo9xqmo ta unsplash

1. Wij zoeken altijd naar nieuwe inzichten Er zijn zoveel verschillende wegen die naar Rome leiden. Dat is ook één van de belangrijkste drijfveren van Forseti. We zullen overheden en marktpartijen altijd blijven prikkelen om alternatieven te vinden in vervoerconcepten, inkoop- en organisatievormen en professioneel beheer. Alternatieven die voor alle burgers leiden tot passend en […]

‘Data vertaal ik naar iets wat praktisch toepasbaar is’

Camilo Schurink P1013834 web

“Bij Connexxion, één van mijn vorige werkgevers, leerde ik Carlo Bot, destijds ook werkzaam voor Connexxion, kennen. Vanuit Forseti zat Ronald Derks regelmatig bij ons aan tafel als contractmanager van een groot vervoersproduct waar wij de rol van regiecentrale invulde. Op een gegeven moment maakte Carlo de overstap naar Forseti en daarna hebben we altijd […]

Met samenwerking krijg je grip op kosten in het doelgroepenvervoer

Tips voor grip op kosten in het doelgroepenvervoer

1. Heb oog voor elkaars uitdagingen Vervoerders rijden meer ritten dan alleen de ritten waar een gemeente opdracht voor geeft. Het is een behoorlijke klus om alles goed op elkaar te laten aansluiten. En er ook nog voor te zorgen dat de beschikbare middelen efficiënt worden ingezet. Want wagens en chauffeurs zijn niet oneindig beschikbaar. […]

ViaVé en Forseti: samen komen we verder

Samewerking Viavé en Forseti

Voordelen door samenwerken Projectmanager Joep Schalkx is in dienst van Vondel&Nassau en werkt namens Forseti bij ViaVé: “Samen met Carlo en Jacky van Forseti verzorg ik het contractbeheer richting uitvoerende bedrijven op de Veluwe  voor alle zes de gemeenten samen. Daar vallen Wmo-, gym-zwemvervoer, leerlingenvervoer en jeugdvervoer onder.”  Opdrachtgever Jan Hofstede over de samenwerking tussen […]