… met integraal plannen en doelgroepenvervoer?

Hoe zit het eigenlijk met ... integraal plannen

MaaS, we horen, lezen en zien er enorm veel over in de vervoerssector. Het is dan ook niet zo gek dat er bij integraal plannen al snel wordt gedacht aan het plannen van een reis van een klant waarbij de hele keten kan worden gepland, geboekt en betaald. Maar daar gaat deze blog niet over.  […]

Slimme mobiliteit uit één pot geld

Rsz pexels aleks magnusson

Ongeveer tien jaar geleden startte de eerste regiecentrale in Nederland. Het was pionieren, maar dat het een succes is geworden, bleek al uit dit vorige artikel. Inmiddels is er een flinke kwaliteitsslag geslagen en zijn alle systemen up-to-date. De Gemeentelijke Vervoerscentrale Zeeland is klaar voor de volgende stap: een doorgroei naar een Zeeuwse mobiliteitscentrale.

‘Als je zelf de regie voert, kun je beter sturen’

~

“We waren in Zeeland al een tijd op zoek naar een manier om het doelgroepenvervoer anders aan te pakken,” vertelt Peter Verburg van SWVO . “De gemeenten in Zeeuws-Vlaanderen hadden al in 2010 een taxicentrale overgenomen. Zodoende was ik geïnteresseerd in het regiemodel. De regie en de uitvoering van het doelgroepenvervoer liggen dan niet langer […]

‘Die ondersteuning, dat is precies waar we voor zijn!’

Regiorijder Forseti

Forseti werkt al een aantal jaar voor RegioRijder. Wat begon met een advies over het opzetten van een regionaal contractmanagement team, is uitgegroeid tot een langdurige samenwerking. Netwerkregisseur Marieke Wassenaar vertelt hierover.

Kosten besparen in zorgvervoer doe je zo

5 trends in het leerlingenvervoer oranje

Bij veel zorginstellingen is er slecht overzicht op de totale vervoerskosten. Vaak is er geen gedetailleerd overzicht met uitsplitsingen per locatie. Dat is ook jaren niet nodig geweest, maar met de bezuinigingen van de afgelopen tijd is de noodzaak er wel. Bewustwording en inzage hebben in de verschillende kostenplaatsen is hierbij essentieel. Daarnaast regelen diverse […]

‘Het is heerlijk om een expert in huis te hebben’

Thuiswerken

“Het vervoer is bij ons decentraal geregeld,” zegt Titia Wagenaar. Zij is beleidsmedewerker binnen Ons Tweede Thuis en onder meer centraal aanspreekpunt voor cliëntenvervoer. “Elke locatie regelt het eigen vervoer en naast eigen bussen en chauffeurs hebben we contracten met drie vervoerders in de regio. We werken met veel verschillende soorten vervoer. Sommige cliënten moeten […]

Wat merken wij van de coronacrisis? Het vervoer na de meivakantie

Instappen bij ov

Met het sectorprotocol ‘veilig leerlingenvervoer en veilig kinderopvangvervoer’ kan het schoolvervoer en het kinderopvangvervoer met ingang van 11 mei van start gaan. Het protocol sluit aan op de maatregelen van het RIVM en het protocol voor- en de werkwijze in het speciaal basisonderwijs. Er is een vertaling gemaakt naar maatregelen voor vervoerders en chauffeurs. Het […]

Wat merken wij van de coronacrisis? Onze wereld als er weer vervoerd mag worden

Toddler riding bicycle on road

Anticiperen op nieuwe ontwikkelingen Niels: “Wat er ook gebeurt, we blijven adviseurs. En iedere keer als er nieuwe vraagstukken bij een opdrachtgever ontstaan, dan worden wij ingeschakeld. Dat verandert niet. Daarnaast beheren wij het contract, om ervoor te zorgen dat het doorontwikkelt. Daar vraagt de huidige situatie ook om, om te blijven aanpassen. Wij zullen […]