Te laat starten met aanbesteden? Dit zijn de 5 grootste risico’s

We zetten de vijf grootste risico’s voor je op een rij: 1. Geen tijd om echt te begrijpen wat je nodig hebt Een goede aanbesteding begint bij een scherpe analyse van je vraag. Wat werkt er goed? Wat kan beter? Waar wil je naartoe? Wat is er mogelijk? Als je te laat start, is er […]
Van beroepsmilitair tot aanbestedingsexpert: maak kennis met Thomas Portegijs

Op 1 november vorig jaar maakte Thomas de overstap naar Forseti. Als adviseur aanbestedingen zet hij zijn uitgebreide kennis en ervaring in om opdrachtgevers te ondersteunen bij innovatieve oplossingen binnen het doelgroepenvervoer. Hoog tijd om kennis te maken! Natuur en avontuur Thomas heeft twee zoons van 7 en 10 jaar en een vriendin, die een […]
Twintig jaar aanbestedingen in doelgroepenvervoer: een evolutie

In het kader van Forseti’s 20-jarig bestaan blikken we terug op hoe het bureau uitgroeide tot dé partner in aanbestedingen voor doelgroepenvervoer. Dit artikel neemt je mee op een reis van ambacht en nauwe samenwerking, waarin het verleden, heden en de toekomst van het aanbestedingsproces worden belicht. Forseti blijft innoveren, met oog voor duurzame samenwerking en continue verbetering.
Succesvolle aanbesteding voor vervoersysteem Jobinder

Bij Forseti streven we ernaar om onze klanten te ondersteunen met doordachte oplossingen en een persoonlijke aanpak. Recentelijk hebben we het aanbestedingsproject voor het vervoersysteem Jobinder met succes afgerond. Dit project was gericht op het waarborgen van een toekomstbestendige en betrouwbare regiefunctie, die door Connexxion vanuit een lokale vestiging zal worden uitgevoerd.
Zorgen dat iedereen op pad kan

“In de mobiliteitssector staan ze te springen om jonge mensen. Het is fijn om te merken dat ik een goede indruk had achtergelaten bij Forseti. Andersom was dat ook zo: het is een fijne club mensen. Een club met veel ervaring, waar ik veel van kan leren.” Aanbestedingen en ontheffingen “Bij Forseti werk je voor […]
HugoHopper: aanvullende vervoersdienst in Dijk en Waard

Vervoersvereniging Dijk en Waard, beter bekend als HugoHopper, werd opgericht in april 2010. Deze organisatie heeft een nobel doel: aanvullend vervoer bieden aan alle inwoners van Dijk en Waard die lid zijn van de vereniging en voor wie het reguliere openbaar vervoer en eigen vervoer niet of minder toegankelijk is. De oprichting van HugoHopper heeft […]
Is de tijd al rijp voor spitsheffing en tariefdifferentiatie? In het Wmo-vervoer wel

Er zijn veel bezwaren tegen het plan van NS te bedenken, ook al is nog helemaal niet helder hoe en onder welke voorwaarden men de spitsheffing wil invoeren. Onder meer reizigersvereniging Rover vindt het een oneerlijke maatregel die treinreizigers straft. De maatregel is op het eerste gezicht niet de meest charmante, maar het is wel […]
Vervoer: ook als opdrachtgever heb je invloed op de planning

Als het doelgroepenvervoer in een gemeente is aanbesteed, heeft de gemeente haar belangrijkste taak volbracht. Wat de uitvoer betreft is het aan de vervoerder. Als gemeente heb je tenslotte geen kijk op efficiënte routes. Laat staan dat je invloed kunt uitoefenen op de planning. Bovenstaande is een gedachtegang die ik nogal eens tegenkom. Maar niets […]
Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer

De tekorten aan chauffeurs leveren in het hele land problemen op, ook in het leerlingenvervoer. Kinderen zitten lang in de taxi en komen te laat op school. Dat is natuurlijk niet wenselijk. Het chauffeurstekort dwingt ons naar andere opties te kijken. Alle partijen meekrijgen Opdrachtgever ViaVé, het regionale vervoersysteem in de gemeenten Elburg, Ermelo, Harderwijk, […]
5 voordelen van tijdig starten met aanbesteden

Talloze gemeenten staan voor de noodzaak om contracten voor doelgroepenvervoer voor 2024 of het schooljaar 2024-2025 aan te besteden. Is het niet een beetje vroeg om daar nu al over na te denken? Nee hoor. Hoe eerder je daarmee begint, hoe beter. Want een tijdige en gedegen aanbesteding kan veel geld besparen en bijdragen aan […]