Vooraf bepaalde ons mobiliteitsteam samen met de gemeente de kaders. Ook maakten ze duidelijke afspraken. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als de leerling na het project helemaal zelfstandig kan reizen? Mag er dan nog een toekenning binnen leerlingenvervoer afgegeven worden?
Selecteren en organiseren
Omdat niet iedere leerling zelfstandig kan leren reizen, heeft ons mobiliteitsteam eerst een selectie van de leerlingen gemaakt die in aanmerking komen voor het project. Vervolgens hebben we de scholen en ouders benaderd met informatie en ze uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst.
De bijeenkomst organiseerden we samen met Arriva, nadien hebben we bij ouders gepeild of ze interesse hebben in de pilot. Tijdens verschillende evaluatiemomenten checken we de ervaring bij ouders en leerlingen.
De toekenning aangepast vervoer blijft tijdens de pilot doorlopen. Zo zijn de leerlingen vrij om te oefenen wanneer het hun uitkomt.
Inmiddels is ook een tweede pilot succesvol afgerond en werken we aan een nieuwe.
Lees hier meer over