Detachering consulent leerlingenvervoer en consulent Wmo Kampen

Redactie Forseti

Detachering consulent leerlingenvervoer en consulent Wmo Kampen

VOOR INCLUSIE EN

ZELFREDZAAMHEID

Redactie Forseti

In 2014 was gemeente Kampen op zoek naar ondersteuning voor de werkzaamheden binnen het leerlingenvervoer én de Wmo. Forseti werd gevraagd om iemand te detacheren die flexibel inzetbaar zou zijn. Vanuit onze flexpool is een collega ingezet met de gewenste kennis en ervaring en die inzetbaar is voor alle gevraagde werkzaamheden.

In de piekperiode wordt ondersteuning geboden bij de afdeling leerlingenvervoer en de aanvragen behandeld. In de dalperioden zijn de werkzaamheden met name gericht op de Wmo, waarbij cliënten thuis worden bezocht, hulpvragen inzichtelijk worden gemaakt, voorlichting wordt gegeven over eventuele voorliggende voorzieningen, afhandelen van aanvragen, ondersteuning bij projecten hulp bij het huishouden, etc. Door de brede inzet van onze medewerker wordt veel ervaring opgedaan, waarbij de gemeente Kampen tevens ondersteuning biedt in de mogelijkheden om op allerlei gebied nieuwe kennis en ervaring op te doen. Op deze wijze ontstaat een kruisbestuiving van kennis en ervaring tussen de gemeente en Forseti.

Wil je meer weten?

Wij informeren je graag.  

Bekijk ook

Hoe Denemarken de regie neemt over publieke mobiliteit

Van 17 tot en met 19 september 2025 reisde een Nederlandse delegatie van Mobycon en Forseti samen met vertegenwoordigers van ministerie, ov-autoriteiten, gemeenten en uitvoeringsorganisaties naar Aalborg, Denemarken. Het doel: inspiratie opdoen en ontdekken hoe de Denen ‘offentlig mobilitet’ (publieke mobiliteit) organiseren.

Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer: van noodoplossing naar vast onderdeel

Het tekort aan chauffeurs in het leerlingenvervoer is al jaren een groeiend probleem. Het raakt niet alleen vervoerders, maar vooral de leerlingen en hun ouders. Kinderen zitten te lang in een taxi of komen te laat op school – situaties die niemand wenselijk vindt.

Outsourcen van leerlingenvervoer: een praktijkvoorbeeld uit Haarlem

Voor veel gemeenten is leerlingenvervoer intensief: veel aanvragen, strikte wet- en regelgeving en hoge verwachtingen van inwoners. Haarlem kiest al ruim zeven jaar voor outsourcing van de uitvoering.

Te laat starten met aanbesteden? Dit zijn de 5 grootste risico’s

Aanbesteden is geen klus die je ‘er even bij doet’. Toch zien we in de praktijk dat veel gemeenten pas laat in actie komen. Vaak omdat de huidige contractpartij stopt, of omdat het contract simpelweg afloopt. Logisch, maar ook risicovol. Want hoe later je begint, hoe groter de kans op fouten, haastwerk en ongewenste gevolgen. 

Hoe Denemarken de regie neemt over publieke mobiliteit

Van 17 tot en met 19 september 2025 reisde een Nederlandse delegatie van Mobycon en Forseti samen met vertegenwoordigers van ministerie, ov-autoriteiten, gemeenten en uitvoeringsorganisaties naar Aalborg, Denemarken. Het doel: inspiratie opdoen en ontdekken hoe de Denen ‘offentlig mobilitet’ (publieke mobiliteit) organiseren.

Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer: van noodoplossing naar vast onderdeel

Het tekort aan chauffeurs in het leerlingenvervoer is al jaren een groeiend probleem. Het raakt niet alleen vervoerders, maar vooral de leerlingen en hun ouders. Kinderen zitten te lang in een taxi of komen te laat op school – situaties die niemand wenselijk vindt.