De week van Ronald

Redactie Forseti

De week van Ronald

VOOR INCLUSIE EN

ZELFREDZAAMHEID

Redactie Forseti

Ronald is senior adviseur contractbeheer. Sinds een paar maanden besteedt hij een groot deel van zijn tijd aan het vervoersysteem Regiorijder. Maar wat doet Ronald verder met zijn tijd bij Forseti? Laten we eens kijken naar een werkweek van Ronald.

Maandag

Maandag vind je me meestal op kantoor in Den Bosch. Dan ben ik de  dingen aan het afstemmen met collega’s en werken we aan gezamenlijke projecten, zoals inkoop- en contractbeheerprojecten.

De meeste van mijn collega’s zijn veel buiten de deur aan het werk bij verschillende opdrachtgevers. Het is daarom fijn om één dag in de week te hebben om te sparren en elkaar weer even te zien.

Dinsdag

Iedere dinsdag zit ik in Hoofddorp. Daar werk ik voor een samenwerkingsverband van acht gemeentes in Noord-Holland als contractmanager voor Regiorijder. RegioRijder verzorgt het Wmo-vervoer, leerlingenvervoer en jeugd/GGZ vervoer  voor deze acht gemeenten. 

Namens de gemeente houd ik toezicht op het werk van de regiecentrale en van de verschillende vervoersbedrijven. Ik ben onderdeel van het regionale contractmanagementteam, een team van vier mensen.

De dinsdagochtend hebben we teamoverleg. Tijdens dat overleg kijken we terug op de vorige week en bepalen we de prioriteiten voor de komende week. We kijken naar wat beter moet en waar we bij moeten sturen. Ook denken we kritisch na over de doorontwikkeling van het Regiorijdersysteem. Na dit teamoverleg hebben we een duidelijk beeld van onze taken voor deze week.

De middag reserveer ik meestal voor de regiecentrale op Schiphol. Ook daar kijken we naar de verschillende knelpunten. Wat kan er beter en waar moeten we bijsturen? Als ik nog tijd over heb ga ik nog langs bij één van de vier vervoersbedrijven om even bij te praten.

Woensdag

Op woensdag even geen overleggen, maar een dag om zaken uit te werken. Het liefst werk ik deze dag dan ook vanuit huis om meters te kunnen maken. Op zo’n dag ben ik onder andere druk met offertes schrijven en rapporten uitwerken. Tussen alle meetings door is dit een fijne afwisseling in de week.

Donderdag

Na een dag thuiswerken maak ik me weer klaar voor een dag vol met meetings. Op donderdag reis ik meestal af richting de regio Haarlemmermeer. Daar houd ik me de hele dag bezig met Regiorijder en heb ik iedere week een overleg in een andere samenstelling:

  1. Met bestuurders van de acht gemeentes. Tijdens dit overleg informeren we de bestuurders over de voortgang van het project. Ook delen we financiële analyses.
  2. Met de adviesgroep vanuit de gemeentes. Hierin koppelen we ook voortgang terug en hebben we het samen over verbetervoorstellen.
  3. Met de werkgroep gericht op leerlingenvervoer. Dit zijn hele praktische overleggen waarin uitvoeringszaken bespreken die te maken hebben met leerlingenvervoer. Daarnaast bespreken we het project waarin we de zelfredzaamheid van leerlingen willen vergroten. We bespreken de klachten die er zijn. En hoe we kunnen verbeteren.

De rest van de donderdag gebruik ik om zaken uit te werken die uit de meetings voortkomen. De reistijd gebruik ik nuttig door mensen te bellen die ik nog moet spreken.

Vrijdag

Dit noem ik de ‘van alles en nog wat dag’. Ik ben regelmatig in Den Bosch op kantoor voor Forseti-overleggen. Afhankelijk van de prioriteiten en afspraken ben ik nog een dag extra in de regio Haarlem. 

In de verloren uurtjes rijd ik nog even langs de school waarmee we het project draaien om zelfredzaamheid onder leerlingen te vergroten.

Waarschijnlijk heel herkenbaar, maar de vrijdag is vooral bedoeld om de week af te sluiten door de werkzaamheden af te ronden en mijn mailbox bij te werken zodat ik op maandag weer met een schone lei kan beginnen.

Wil je meer weten?

Wij informeren je graag.  

Bekijk ook

Slimme software leerlingenvervoer zorgt voor minder werkdruk voor gemeenten

Voor veel gemeenten is het organiseren van leerlingenvervoer een flinke klus. Het vraagt coördinatie, overzicht en duidelijke afspraken. Precies die zaken die onder druk komen te staan in het aanvraagseizoen (een piekperiode). Het gevolg? Werkdruk en stress bij medewerkers die vaak toch al met beperkte capaciteit werken.

Bij Forseti zien we dat de combinatie van slimmere processen en de juiste software gemeenten helpt om efficiënter leerlingenvervoer te organiseren en werkdruk te verlagen.

 

Hoe Denemarken de regie neemt over publieke mobiliteit

Van 17 tot en met 19 september 2025 reisde een Nederlandse delegatie van Mobycon en Forseti samen met vertegenwoordigers van ministerie, ov-autoriteiten, gemeenten en uitvoeringsorganisaties naar Aalborg, Denemarken. Het doel: inspiratie opdoen en ontdekken hoe de Denen ‘offentlig mobilitet’ (publieke mobiliteit) organiseren.

Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer: van noodoplossing naar vast onderdeel

Het tekort aan chauffeurs in het leerlingenvervoer is al jaren een groeiend probleem. Het raakt niet alleen vervoerders, maar vooral de leerlingen en hun ouders. Kinderen zitten te lang in een taxi of komen te laat op school – situaties die niemand wenselijk vindt.

Outsourcen van leerlingenvervoer: een praktijkvoorbeeld uit Haarlem

Voor veel gemeenten is leerlingenvervoer intensief: veel aanvragen, strikte wet- en regelgeving en hoge verwachtingen van inwoners. Haarlem kiest al ruim zeven jaar voor outsourcing van de uitvoering.

Slimme software leerlingenvervoer zorgt voor minder werkdruk voor gemeenten

Voor veel gemeenten is het organiseren van leerlingenvervoer een flinke klus. Het vraagt coördinatie, overzicht en duidelijke afspraken. Precies die zaken die onder druk komen te staan in het aanvraagseizoen (een piekperiode). Het gevolg? Werkdruk en stress bij medewerkers die vaak toch al met beperkte capaciteit werken.

Bij Forseti zien we dat de combinatie van slimmere processen en de juiste software gemeenten helpt om efficiënter leerlingenvervoer te organiseren en werkdruk te verlagen.

 

Hoe Denemarken de regie neemt over publieke mobiliteit

Van 17 tot en met 19 september 2025 reisde een Nederlandse delegatie van Mobycon en Forseti samen met vertegenwoordigers van ministerie, ov-autoriteiten, gemeenten en uitvoeringsorganisaties naar Aalborg, Denemarken. Het doel: inspiratie opdoen en ontdekken hoe de Denen ‘offentlig mobilitet’ (publieke mobiliteit) organiseren.