Detachering consulent leerlingenvervoer Putten

Redactie Forseti

Detachering consulent leerlingenvervoer Putten

VOOR INCLUSIE EN

ZELFREDZAAMHEID

Redactie Forseti

Gemeente Putten had niet de mogelijkheid om het leerlingenvervoer intern te organiseren en heeft Forseti gevraagd hierin ondersteuning te bieden. In eerste instantie zijn in de piekperiode de aanvragen op afstand (binnen Forseti) afgehandeld, maar er bleek toch een sterke behoefte aan een persoon binnenshuis met kennis over het leerlingenvervoer.

Na de piekperiode in 2015 is een collega uit onze flexpool voor een aantal uur in de week binnen de gemeente het leerlingenvervoer gaan oppakken en is zich gaan bezighouden met het op dat moment genomen politieke besluit om een groep SBO-leerlingen uit het aangepast vervoer te halen. Onze collega heeft met alle betrokken ouders/verzorgers gesprekken gevoerd, samen met de gemeente een overgangsregeling opgesteld, een ouderavond georganiseerd en uiteindelijk hebben de ouders/verzorgers een carpoolregeling opgezet. Het leerlingenvervoer verloopt op rolletjes en de gemeente Putten is blij met een medewerker die altijd bereikbaar voor vragen over het leerlingenvervoer.

Wil je meer weten?

Wij informeren je graag.  

Bekijk ook

Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer: van noodoplossing naar vast onderdeel

Het tekort aan chauffeurs in het leerlingenvervoer is al jaren een groeiend probleem. Het raakt niet alleen vervoerders, maar vooral de leerlingen en hun ouders. Kinderen zitten te lang in een taxi of komen te laat op school – situaties die niemand wenselijk vindt.

Outsourcen van leerlingenvervoer: een praktijkvoorbeeld uit Haarlem

Voor veel gemeenten is leerlingenvervoer intensief: veel aanvragen, strikte wet- en regelgeving en hoge verwachtingen van inwoners. Haarlem kiest al ruim zeven jaar voor outsourcing van de uitvoering.

Te laat starten met aanbesteden? Dit zijn de 5 grootste risico’s

Aanbesteden is geen klus die je ‘er even bij doet’. Toch zien we in de praktijk dat veel gemeenten pas laat in actie komen. Vaak omdat de huidige contractpartij stopt, of omdat het contract simpelweg afloopt. Logisch, maar ook risicovol. Want hoe later je begint, hoe groter de kans op fouten, haastwerk en ongewenste gevolgen. 

Outsourcen van leerlingenvervoer: een praktijkvoorbeeld uit Loon op Zand

Voor kleinere gemeenten kan het organiseren van leerlingenvervoer een uitdaging zijn. Met beperkte capaciteit moeten ze toch zorgen voor kwalitatief hoogwaardig vervoer en professionele dienstverlening. De gemeente Loon op Zand koos ervoor om de uitvoering van het leerlingenvervoer uit te besteden.  

Touringcars inzetten voor leerlingenvervoer: van noodoplossing naar vast onderdeel

Het tekort aan chauffeurs in het leerlingenvervoer is al jaren een groeiend probleem. Het raakt niet alleen vervoerders, maar vooral de leerlingen en hun ouders. Kinderen zitten te lang in een taxi of komen te laat op school – situaties die niemand wenselijk vindt.

Outsourcen van leerlingenvervoer: een praktijkvoorbeeld uit Haarlem

Voor veel gemeenten is leerlingenvervoer intensief: veel aanvragen, strikte wet- en regelgeving en hoge verwachtingen van inwoners. Haarlem kiest al ruim zeven jaar voor outsourcing van de uitvoering.