Hoe vraagafhankelijk vervoer goed te organiseren in samenhang met ov

Hoe vraagafhankelijk vervoer goed te organiseren in samenhang met ov

Uit de bestaande literatuur komen een aantal aspecten naar voren die een belangrijke rol spelen in het samenspel tussen vraagafhankelijk en lijngebonden openbaar vervoer. Bij een dergelijke integratie zijn de volgende aspecten van belang: De functie van het vraagafhankelijk openbaar vervoer ten opzichte van het openbaar vervoersysteem Informatievoorziening Tarieven Tickets Marketing en merkidentiteit Samenwerking met […]

Meetbare inclusiviteit in het ov: een quickscan

Meetbare inclusiviteit in het ov_ een quickscan

Een belangrijke trend in de Nederlandse ov-wereld is de opwaardering van buslijnen met veel reizigers. Deze ‘dikke buslijnen’ worden opgeschaald tot hoogwaardige ov-lijnen (HOV) waarbij snelheid en frequentie worden verhoogd. Voor snelle reizigers, zoals forenzen of studenten, ontstaat er zo een aantrekkelijker ov-product.  De andere kant van de ov-markt Tegelijkertijd speelt er aan de onderkant […]

Data-onderzoek naar weersinvloeden op wmo-vervoer

Image 2 (1)

Bij een efficiënte rittenplanning is iedereen gebaat: reiziger, vervoerder en opdrachtgever. Vaak wordt aangenomen dat een planning niet gehaald is omdat het regende, sneeuwde of glad was. Tijd om eens nader naar weersinvloeden te kijken.

Als een uur schuiven niet lukt, dan een half uur of kwartier?

Vergaderen vanaf tien uur

Kijkend naar de mobiliteitsdata zien we de files alweer langzaamaan terugkeren. Misschien moet het eerst weer even goed vastlopen, voordat we echt slimmere keuzes gaan maken? Toch zijn er ook tekenen dat de ochtendhyperspits in het OV al meer afvlakt. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat mensen de echte volgepakte bussen en treinen liever […]

‘Data vertaal ik naar iets wat praktisch toepasbaar is’

Camilo Schurink P1013834 web

“Bij Connexxion, één van mijn vorige werkgevers, leerde ik Carlo Bot, destijds ook werkzaam voor Connexxion, kennen. Vanuit Forseti zat Ronald Derks regelmatig bij ons aan tafel als contractmanager van een groot vervoersproduct waar wij de rol van regiecentrale invulde. Op een gegeven moment maakte Carlo de overstap naar Forseti en daarna hebben we altijd […]

Betere sturing door continu meten klanttevredenheid

drie smiley's: blij neutraal entriest

Wij geloven in het continu meten van klanttevredenheid als basis voor een actieve en directe sturing op prestaties en de uitvoering. Daarom heeft Forseti samen met I&O Research het Continu Klanttevredenheidsonderzoek Doelgroepenvervoer ontwikkeld. Veel info met een simpel telefoontje Het Continu Klanttevredenheidsonderzoek is een korte en krachtige meting van tevredenheid van de reiziger over de […]

Geef de school een duidelijke rol in het leerlingenvervoer!

School en leerlingenvervoer

Op bezoek bij scholen Binnen Forseti houdt het team Outsourcing leerlingenvervoer zich dagelijks bezig met de uitvoering van het leerlingenvervoer voor meerdere gemeenten. Begin januari zijn we op bezoek geweest bij 3 scholen die een bestemming zijn voor leerlingen uit de gemeente Dongen. We wilden een beeld krijgen van de leerlingen die van het leerlingenvervoer […]